czwartek, 10 stycznia 2013

Wszystko o cięciu...


W dzisiejszym poradniku "Wszystko o..." poruszę temat nożyków, skalpeli, gilotyn.

1. Nożyczki - są używane przez każdego z nas. Nożyczkami możesz pociąć papier na odpowiednie kawałki, możesz obciąć nimi tasiemki czy odciąć taśmę dwustronną.
Nożyczki można podzielić na trzy grupy:
- nożyczki uniwersalne / biurowe (używane na co dzień)
- nożyczki  precyzyjne - służą do wycinania małych elementów
 - nożyczki ozdobne - służą do dekorowania i są dostępne w kilku wzorach
2. Skalpel + mata do cięcia - skalpel można użyć do przecięcia kartki w odpowiednim miejscu. Skalpel jest bardziej precyzyjny od nożyczek. Na macie do cięcia trzeba położyć kartkę, następnie połóż linijkę metalową w miejscu, w którym chcesz przeciąć kartkę i ciągnij skalpel wzdłuż niej. Skalpel możesz znaleźć w komplecie z matą do cięcia w granicach ok. 20zł

3. Gilotyna / trymer - jest idealną opcją do precyzyjnego przecinania kart. 
Trymer jest tańszy (ok.30-100zł) ale trzeba co jakiś czas wymieniać w nim końcówkę tnącą. Często można dokupić końcówki ze wzorkami. Trymer jest bezpieczny, ponieważ ostrze jest schowane. 
Gilotyna jest trwalsza, cięższa i droższa (ok.150-300zł). Dla wielu osób wygodniejsza. Za jednym razem można przeciąć więcej kart. 


Ja w swoich pracach zawsze używam nożyczek (do obcięcia taśmy, tasiemki) oraz gilotyny. Zanim kupiłam gilotynę używałam skalpela, później kupiłam trymer. Teraz mam gilotynę i jestem zadowolona. Jednak uważam, ze nie warto wydawać tyle pieniążków jeśli zamierzasz zrobić 2 kartki w roku lub jeśli się dopiero uczysz. Zacznij od skalpela z matą lub trymera. Efekt będzie o wiele lepszy niż przycinanie kart nożyczkami :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz