czwartek, 7 lutego 2013

Pudełko na zdjęcia - kurs

Dziś zrobimy pudełko na zdjęcia. 
Wiem, że w czasie aparatów cyfrowych zdjęcia trzymamy na komputerze i płytach.
Mam nadzieję, że moje pudełko zachęci Cię do wywoływania zdjęć,
które w starszym wieku będziesz mogła oglądnąć i pokazać dzieciom, wnukom...

Na pudełku możesz napisać, jakie zdjęcia znajdują się w środku więc szybko możesz odnaleźć fotografie, które chcesz aktualnie zobaczyć.
Pudełeczka ślicznie prezentują się w większych ilościach, ułożone na półce :)

A więc zabieramy się do roboty!
Na początek kilka zdjęć gotowego pudełka:


Do jego wykonania będziesz potrzebować:
- Bazę główną
- Bazę w innym kolorze
- Papier ozdobny
- Klej / taśmę dwustronną
- Nożyczki
- Linijkę
- Napis (możecie wydrukować na kolorowym papierze)
- Ozdoby (u mnie 4 perełki i biedronka) 


Krok1. Bazę główną wytnij i zagnieć według szablonu: 


Gdyby szablon był nieczytelny wyjaśnię o co chodzi. Z bazy A4 musisz wyciąć prostokąt o wymiarach 28x21. Następnie trzymając prostokąt w orientacji pionowej zaznacz na nim punkty 1,3cm  2,6cm  18,4cm oraz 19,7cm. Możesz w tych miejscach narysować ołówkiem delikatne linie lub od razu zagiąć. Następnie odwróć kartkę do pozycji poziomej i powtórz zaznaczanie punktów lecz tym razem w punktach 7,6cm  8,9cm  20,3cm oraz 21,6cm. Również narysuj delikatne linie lub zagnieć od razu. Następnie nożyczkami utnij miejsca zaznaczone na szablonie czerwoną linią.


Krok 2. Na powyższym zdjęciu widzisz dwa małe prostokąty. Naklej na nie od spodu taśmę dwustronną i sklej w miejscu widocznym na poniższym zdjęciu (te granatowe linie trzeba skleić razem). Zrób to samo z drugiej strony pudełka.

Krok 3. Musi powstać coś takiego, jak na poniższym zdjęciu. Następnie naklej taśmę dwustronną na klapkę pudełka. Ważne, żeby taśma nie była szersza niż ta część, do której chcesz ją przykleić. Sklej miejsca oznaczone na zdjęciu granatową linią. Zrób to z obu stron pudełka.

Po prawidłowym sklejeniu wyjdzie Ci takie pudełeczko:

Krok 4. Teraz musisz zabrać się za ozdobienie. Będziesz do tego potrzebować 3 prostokątów z drugiej bazy o wymiarach: 14,6x10,4cm  14,6x6,6cm oraz 14,6x5,4cm oraz 3 prostokątów z papieru ozdobnego o wymiarach: 14x9,8cm  14x6cm oraz 14x4,8cm. Sklej bazy z papierami ozdobnymi, tak aby baza tworzyła ramkę.

Krok 5. Przyklej papier ozdobny na wcześniej zrobione pudełko.

Krok 6. Teraz musisz zająć się napisem na pudełeczko. Ja w swoim pudełku zamierzam trzymać zdjęcia z wakacji, stąd mój napis :) Napisy na pudełka możesz wydrukować na papierach pobranych z internetu. Ważne przy tym jest to, żeby najpierw zrobić napis i wydrukować, a później dobrać kolorystycznie bazy i papier ozdobny. Ja swój napis podkleiłam na wyciętej wcześniej bazie. Przyklej napis na pudełko. Ja swój przykleiłam tak, żeby kawałek wystawał za wieczko pudełka.

Krok 7. Na koniec ozdobiłam troszkę mój napis i pudełko gotowe. Wystarczy wywołać zdjęcia i wsadzić do środka :)


8 komentarzy:

  1. Swoje zdjęcia trzymam w papierowych mini-torebkach od fotografa:/
    Twój pomysł jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny kurs... dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykorzystałam twój kursik... dziękuję! http://jolagg.blogspot.com/2013/07/pudeeczko-na-zdjecia.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe pudełko, a jak tam wypadają wymiary wewnętrzne pudełka na jakie zdjęcia pasuje?

    OdpowiedzUsuń
  5. kurs świetny, przyjemnie się robi to pudełeczko. Zrobiłam i jestem bardzo zadowolona - dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Pudełeczko jest idealne do zdjęć w formacie 10x15

    OdpowiedzUsuń